Spoznávame Nemecko / Berlín

Ahojte, vítam Vás u nového postu kde Vás čaká pokračovanie nášho pobytu v Berlíne. Prvý článok nájdete o celodennom výlete v Tropical Island, ktorý sme navštívili v piatok, v dnešnom článku Vám napíšem o zvyšných 2 dňoch strávených v Berlíne.

Alexander Platz / televízna veža

V sobotu sme sa zobudili do slnečného počasia, vonku bolo krásnych 24° C, takéto počasie však hlásili na celý víkend. Takže počasie v Berlíne nám vyšlo na jednotku. Ale späť k tému, v sobotu sme mali v pláne prejsť celé mesto a pamiatky, ktoré sa nám pozdávali, žiaľ nie ku všetkému sme sa kvôli nejakým protestom dostali.

Začali sme na hlavnom námestí Alexander platz, kde nás potešil začínajúci Oktoberfest čiže na námestí vládla skvelá atmosféra, šírila sa skvelá vôňa rôznych jedál, ich praclíkov či bratwurstu ( klobása ), ľudia boli vyobliekaný v ich krojoch ( ktoré sa mi mimochodom veľmi páčia a dúfam, že na rok si už nejaký kúpim aj ja a pôjdeme sa pridať k tejto zábave ) a ľudia sa bavili už poobede. Samozrejme tá pravá oktoberfestová zábava začala až večer. My sme sa prešli týmito stánkami a pokračovali sme v našej ceste.

Berliner Dom
rieka Spreva

Berlín má krásne staré budovy, takže sa je čím kochať. Od hlavného námestia sme sa vybrali ku Brandenburskej bráne (Brandeburger Tor), ktorá je takou najvýznamnejšou pamiatkou Berlína a určite sa oplatí ju vidieť. Samozrejme očakávajte aj veľa ľudí, ktorý sa ale však stále striedajú takže z toho nebudete mať pocit že ste tam hlava na hlave.

Cestou k Brandeburskej bráne sme sa pozreli na Berliner Dom, videli sme pár zaujímavých budov, krásnu fontánu a prešli sme po popri rieke Spréva, dokonca sa cez túto rieku môžete previezť aj loďkou. Zabudla som spomenúť, že na začiatku cesty môžete vidieť televíznu vežu (Fernsehtrum), ktorá je vysoká 368 m a je to taktiež vyhliadková veža aj s reštauráciou – sem sme ale nešli, iba sme prešli popri nej.

Brandeburská brána / Brandeburger Tor

Pri Brandeburskej bráne sme si sadli na terasu kaviarne Starbucks a dali sme si skvelé ľadové osvieženie. Neskôr sme pokračovali k budove Ríšskeho snemu, kde sme sa žiaľ bližšie ako k ohradeniu nedostali, kvôli vyššie spomínanému protestu. Odtiaľto sme sa vrátili naspäť na Alexander platz, kde sme nemohli vynechať Primark a ešte pár nejakých obchodov. Večer sme sa zastavili ešte na Oktoberfeste a ochutnali sme ich skvelé pivo.

Na čo nemôžem ešte zabudnúť je samozrejme jedlo. Určite odporúčam všetkým, čo milujú pizzu a cestoviny reštauráciu s názvom Vapiano. Tieto cestoviny urobia priamo pred Vami, takže si na to chvíľu počkáte no nie veľmi dlho, Čo je skvelé môžete povedať čo do omáčky chcete a čo nie. Obrovským plusom pre nás bolo to, že varia aj v bezlepkovej verzii takže si mohol čokoľvek vybrať aj Luky.

Ríšsky snem
Vapiano Pasta / Pizza bar
Oktoberfest

Posledný deň, v nedeľu sme mali naplánovanú už iba ZOO na ktorú som sa veľmi tešila, keďže v nej majú Pandu veľkú, ktorú som videla na živo prvýkrát. Musím uznať, že táto ZOO má skutočne nádherné prostredie, krásne porobené ohrady pre zvieratá s veľkým priestorom. V tejto ZOO je aj akvárium, vstup stojí 21 € na osobu alebo 15,50 € pre samotnú ZOO. My sme si vzali ten, kde sme mohli navštíviť aj akvárium a neľutujem to. Berlínska ZOO je jediná ZOO, kde som doteraz videla medúzy a poviem, že je to jedna krása a skutočne ukľudňujúci pohľad (vid foto dole).

ZOO Berllín
Akvárium
ZOO Berlín

Čo hovoríte na Berlín ?

My s Lukym sme sa zhodli, že je to zatiaľ najkrajšie mesto aké sme videli. Zatiaľ čo ZOO je druhou najkrajšou – prvá je určite tá v Maďarskej Níreďháze.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.